Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego

mgr Małgorzata Wilk


RODZAJ DZIAŁAŃ I PRZEDSIĘWZIĘĆ WYNIKAJĄCYCH Z ROZPORZĄDZENIA MEN z 01.12.2004r.
FORMA REALIZACJI

DOWODY REALIZACJI
I § 7.2.1 Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach
 
1. Poznanie procedury awansu zawodowego


2. Współpraca z opiekunem stażu




3. Udział w wewnątrzszkolnych oraz zewnątrz szkolnych szkoleniach nauczycieli



4. Tworzenie własnego warsztatu pracy




5. Rozwijanie możliwości intelektualnych uczniów


6. Diagnozowanie osiągnięć uczniów






- analiza przepisów prawa oświatowego oraz publikacji dotyczących awansu zawodowego
 
- zawarcie kontraktu z opiekunem, ustalenie terminów spotkań, uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez opiekuna oraz prowadzenie zajęć w jego obecności
 
- uczestnictwo w radach szkoleniowych szkoły, w pracach zespołu przedmiotowego
- udział w konferencjach metodycznych i warsztatach
 
- opracowywanie scenariuszy zajęć, pomocy dydaktycznych, stosowanie aktywnych metod nauczania oraz narzędzi sprawdzania i oceniania uczniów
 
- prowadzenie pozalekcyjnych zajęć fakultatywnych oraz koła języka angielskiego
 
- opracowanie testów diagnozujących
 






- opracowanie planu rozwoju zawodowego
 

- określenie zasad współpracy, arkusze obserwacji zajęć, scenariusze zajęć
 


- listy obecności, notatki
- zaświadczenia, certyfikaty
 


- przykładowe scenariusze, pomoce dydaktyczne, wymagania na poszczególne oceny
 


- dziennik zajęć pozalekcyjnych
 

- przykładowe testy diagnozujące
II §7.2.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych

1. Współpraca z pedagogiem szkolnym, z wychowawcami klas


2. Praca z uczniem zdolnym oraz mającym problemy w nauce

3. Organizacja czasu wolnego uczniów

4. Włączanie się w życie szkoły






- rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów
- zajęcia poruszające problematykę społeczną

- zajęcia pozalekcyjne wyrównawcze oraz zajęcia koła angielskiego

- organizacja wycieczek, wyjść oraz spotkań

- konkursy szkolne, przygotowanie uczniów do konkursów
 






- notatki, wpisy w dzienniku lekcyjnym



- dzienniki zajęć


- karty wycieczek, notatki w dzienniku

- protokoły z konkursów, dzienniki pozalekcyjne
III §7.2.3 Umiejętność wykorzystania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

1. Opracowywanie różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego oraz pomocy dydaktycznych


2. Wykorzystanie w swojej pracy Internetu




- opracowywanie testów, sprawdzianów, scenariuszy zajęć oraz innej dokumentacji szkolnej przy użyciu programów komputerowych

- wiedza o szkoleniach, czytanie stron związanych z edukacją w celu wyszukiwania informacji oraz nowości, opracowanie pomocy dydaktycznych na zajęcia
- kontakt z nauczycielami języka angielskiego
 




- przykładowe testy, scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne
IV § 7.2.4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań

1. Zapoznanie się z dokumentacją szkolną oraz opracowanie programu wychowawczego

2. Realizacja działań wychowawczych



3. Pedagogizacja rodziców









- realizacja programu wychowawczego


- rozwiązywanie problemów wychowawczych; współpraca z pedagogiem
- obserwacja, rozmowy wychowawcze

- wywiadówki oraz spotkania indywidualne z rodzicami
 









- wpisy w dzienniku


- notatka w dzienniku



- wpisy w dzienniku
V § 7.2.5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły w której nauczyciel odbywał staż

1. Poznanie zasad funkcjonowania szkoły i organizacji zadań szkoły




2. Analiza dokumentacji - rozporządzenie MEN z 01.12.2004r. w sprawie awansu zawodowego, ustawa o systemie oświaty, analiza Praw Ucznia i Karty Praw Dziecka
 







- analiza dokumentacji: statutu szkoły, program wychowawczy, plan rozwoju szkoły, wewnątrzszkolny system oceniania
- rady szkoleniowe, zespól przedmiotowy, organizacja wycieczek

- opracowanie planu rozwoju zawodowego







- kryteria ocen z języka angielskiego, wdrażanie programu wychowawczego

- listy obecności, protokoły, karty wycieczek


- plan rozwoju zawodowego
               
     
 
Strona główna Opinie W sieci Downloads Publikacje E-learning E-sklep O stronie