RODZAJ DZIAŁAŃ I PRZEDSIĘWZIĘĆ WYNIKAJĄCYCH Z ROZPORZĄDZENIA MEN z 01.12.2004r. |
FORMA REALIZACJI |
DOWODY REALIZACJI |
I § 7.2.1 Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach
1. Poznanie procedury awansu zawodowego
2. Współpraca z opiekunem stażu
3. Udział w wewnątrzszkolnych oraz zewnątrz szkolnych szkoleniach nauczycieli
4. Tworzenie własnego warsztatu pracy
5. Rozwijanie możliwości intelektualnych uczniów
6. Diagnozowanie osiągnięć uczniów |
- analiza przepisów prawa oświatowego oraz publikacji dotyczących awansu zawodowego
- zawarcie kontraktu z opiekunem, ustalenie terminów spotkań, uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez opiekuna oraz prowadzenie zajęć w jego obecności
- uczestnictwo w radach szkoleniowych szkoły, w pracach zespołu przedmiotowego
- udział w konferencjach metodycznych i warsztatach
- opracowywanie scenariuszy zajęć, pomocy dydaktycznych, stosowanie aktywnych metod nauczania oraz narzędzi sprawdzania i oceniania uczniów
- prowadzenie pozalekcyjnych zajęć fakultatywnych oraz koła języka angielskiego
- opracowanie testów diagnozujących
|
- opracowanie planu rozwoju zawodowego
- określenie zasad współpracy, arkusze obserwacji zajęć, scenariusze zajęć
- listy obecności, notatki
- zaświadczenia, certyfikaty
- przykładowe scenariusze, pomoce dydaktyczne, wymagania na poszczególne oceny
- dziennik zajęć pozalekcyjnych
- przykładowe testy diagnozujące |
II §7.2.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych
1. Współpraca z pedagogiem szkolnym, z wychowawcami klas
2. Praca z uczniem zdolnym oraz mającym problemy w nauce
3. Organizacja czasu wolnego uczniów
4. Włączanie się w życie szkoły
|
- rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów
- zajęcia poruszające problematykę społeczną
- zajęcia pozalekcyjne wyrównawcze oraz zajęcia koła angielskiego
- organizacja wycieczek, wyjść oraz spotkań
- konkursy szkolne, przygotowanie uczniów do konkursów
|
- notatki, wpisy w dzienniku lekcyjnym
- dzienniki zajęć
- karty wycieczek, notatki w dzienniku
- protokoły z konkursów, dzienniki pozalekcyjne |
III §7.2.3 Umiejętność wykorzystania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
1. Opracowywanie różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego oraz pomocy dydaktycznych
2. Wykorzystanie w swojej pracy Internetu
|
- opracowywanie testów, sprawdzianów, scenariuszy zajęć oraz innej dokumentacji szkolnej przy użyciu programów komputerowych
- wiedza o szkoleniach, czytanie stron związanych z edukacją w celu wyszukiwania informacji oraz nowości, opracowanie pomocy dydaktycznych na zajęcia
- kontakt z nauczycielami języka angielskiego
|
- przykładowe testy, scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne
|
IV § 7.2.4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań
1. Zapoznanie się z dokumentacją szkolną oraz opracowanie programu wychowawczego
2. Realizacja działań wychowawczych
3. Pedagogizacja rodziców
|
- realizacja programu wychowawczego
- rozwiązywanie problemów wychowawczych; współpraca z pedagogiem
- obserwacja, rozmowy wychowawcze
- wywiadówki oraz spotkania indywidualne z rodzicami
|
- wpisy w dzienniku
- notatka w dzienniku
- wpisy w dzienniku
|
V § 7.2.5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły w której nauczyciel odbywał staż
1. Poznanie zasad funkcjonowania szkoły i organizacji zadań szkoły
2. Analiza dokumentacji - rozporządzenie MEN z 01.12.2004r. w sprawie awansu zawodowego, ustawa o systemie oświaty, analiza Praw Ucznia i Karty Praw Dziecka
|
- analiza dokumentacji: statutu szkoły, program wychowawczy, plan rozwoju szkoły, wewnątrzszkolny system oceniania
- rady szkoleniowe, zespól przedmiotowy, organizacja wycieczek
- opracowanie planu rozwoju zawodowego
|
- kryteria ocen z języka angielskiego, wdrażanie programu wychowawczego
- listy obecności, protokoły, karty wycieczek
- plan rozwoju zawodowego
|