Działa tylko w IE - sorry!    
     

Scenariusz lekcji wychowania fizycznego z informatyką

mgr inż. Marek Lis
mgr Marzena Madej


Temat lekcji: Ćwiczenia kształcące z wstążką z wykorzystaniem opisu wykonanego na lekcjach informatyki

Klasa: III gimnazjum.

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna.

Miejsce przygotowanie opisu ćwiczeń: sala komputerowa.

Liczba ćwiczących: 12.

Zadania główne:

  • Przygotowanie opisu ćwiczeń wraz z rysunkami do tematu lekcji (na lekcji informatyki);
  • Przeprowadzenie zajęć wf na Sali gimnastycznej przez nauczyciela wychowania fizycznego z wykorzystanie opisu ćwiczeń.

Zadania szczegółowe w zakresie:

a)Sprawności motorycznej:
  • Uczeń poznaje ćwiczenia doskonalące koordynację ruchową, wzmacniające poszczególne partie mięśniowe i rozwijające piękno i estetykę ruchu.
b)Umiejętności dotyczącej wf:
  • Uczeń potrafi wykonać ćwiczenia z wstążką w poszczególnych pozycjach wyjściowych;
  • Potrafi odtworzyć poszczególne ruchy z wstążką;
  • Dostosować ruch do muzyki.
c)Umiejętności dotyczącej informatyki:
  • Uczeń potrafi opisać zadania poprzez wykonanie rysunków i opisów wykorzystując programy komputerowe;
  • Łączy tekst z grafiką.

Wiadomości:

a)Dotyczące wychowania fizycznego:
  • Uczeń prawidłowo wykorzystuje przybory podczas ćwiczeń;
  • Wie, jak ważną rolę spełniają ćwiczenia oddechowe podczas wysiłku fizycznego;
  • Wie, jak należy korygować postawę ciała w różnych pozycjach.
b)Dotyczące informatyki:
  • Potrafi wykonać na komputerze zestaw ćwiczeń z prawidłowym nazewnictwem;
  • Zna zasady obsługi komputera i programów komputerowych.

Usamodzielnienia:

a)Na lekcji informatyki:
  • Uczeń aktywnie uczestniczy w lekcji, w pracy w grupie;
  • Doskonali umiejętności posługiwania się komputerem (rysowanie, pisanie, kopiowanie i wklejanie);
  • Doskonali umiejętności bezpiecznej i higienicznej pracy przy komputerze.
b)Na lekcji wychowania fizycznego:
  • Uczeń aktywnie uczestniczy w lekcji, w pracy w grupie;
  • Dba o bezpieczeństwo swoje i innych.

Przybory i przyrządy:

  • Wstążki gimnastyczne, magnetofon;
  • Komputery, drukarka.