Konspekt zajęć Klasa IIITemat bloku: Podróże Temat dnia: Po rzekach, morzach i oceanach Temat zajęć: Składanie łódki techniką origami tradycyjne Obszary aktywności: plastyczno-techniczna, polonistyczna. Cele operacyjne: Uczeń - składa papier według określonej zasady,
- uważnie słucha opowiadania nauczyciela,
- dokładnie wykonuje jego polecenia,
- potrafi złożyć łódkę techniką origami,
- pracuje w skupieniu,
- potrafi zgodnie brać udział w grach i przestrzegać ich reguł.
Metody: słowne, oglądowe, działalności praktycznej. Formy: zbiorowa, grupowa, indywidualna. Środki dydaktyczne: karty do ewaluacji. Przebieg zajęć- Wprowadzenie w temat - plątanina.
- Wyjaśnienie pisowni wyrazu łódka. Przypomnienie odpowiedniej reguły ortograficznej.
- Wykonanie łódki techniką origami. (Aby dzieci szybciej zapamiętały poszczególne etapy składania papieru, wprowadziłam jedną z metod zapamiętywania czyli łańcuszkową metodę skojarzeń) Każde dziecko otrzymuje kartkę z kolorowego bloku rysunkowego, słucha opowiadania nauczyciela "O groźnym piracie Bum Bam i odważnej czapeczce", dokładnie obserwuje działania nauczyciela i je naśladuje.
- Dłuższe wypowiedzi na temat wysłuchanej baśni. Ocena postępowania bohaterów.
- Próby samodzielnego składania łódki przez uczniów - treść baśni przypomina dzieciom poszczególne etapy wykonania składanki.
- Regaty łodzi - gra (ćw. oddechowe). Dwóch uczniów ustawia swoje łódki na brzegu ławki - linia startu. Następnie dmuchając w nie przesuwają swoje łodzie do linii mety - przeciwległy brzeg ławki. Wygrywa ten żeglarz, którego łódź pierwsza dotrze do mety.
- Ewaluacja zajęć. Karta ewaluacji.
|