Działa tylko w IE - sorry!    
     

Składanie łódki techniką origami tradycyjne

Beata Kielan


Konspekt zajęć
Klasa III

Temat bloku: Podróże

Temat dnia: Po rzekach, morzach i oceanach

Temat zajęć: Składanie łódki techniką origami tradycyjne

Obszary aktywności: plastyczno-techniczna, polonistyczna.

Cele operacyjne: Uczeń

  • składa papier według określonej zasady,
  • uważnie słucha opowiadania nauczyciela,
  • dokładnie wykonuje jego polecenia,
  • potrafi złożyć łódkę techniką origami,
  • pracuje w skupieniu,
  • potrafi zgodnie brać udział w grach i przestrzegać ich reguł.

Metody: słowne, oglądowe, działalności praktycznej.

Formy: zbiorowa, grupowa, indywidualna.

Środki dydaktyczne: karty do ewaluacji.

Przebieg zajęć

  1. Wprowadzenie w temat - plątanina.
  2. Wyjaśnienie pisowni wyrazu łódka. Przypomnienie odpowiedniej reguły ortograficznej.
     
  3. Wykonanie łódki techniką origami. (Aby dzieci szybciej zapamiętały poszczególne etapy składania papieru, wprowadziłam jedną z metod zapamiętywania czyli łańcuszkową metodę skojarzeń) Każde dziecko otrzymuje kartkę z kolorowego bloku rysunkowego, słucha opowiadania nauczyciela "O groźnym piracie Bum Bam i odważnej czapeczce", dokładnie obserwuje działania nauczyciela i je naśladuje.
     

     
  4. Dłuższe wypowiedzi na temat wysłuchanej baśni. Ocena postępowania bohaterów.
     
  5. Próby samodzielnego składania łódki przez uczniów - treść baśni przypomina dzieciom poszczególne etapy wykonania składanki.
     
  6. Regaty łodzi - gra (ćw. oddechowe). Dwóch uczniów ustawia swoje łódki na brzegu ławki - linia startu. Następnie dmuchając w nie przesuwają swoje łodzie do linii mety - przeciwległy brzeg ławki. Wygrywa ten żeglarz, którego łódź pierwsza dotrze do mety.
     
  7. Ewaluacja zajęć. Karta ewaluacji.