Konspekt lekcji z języka rosyjskiegoTemat: "Spacerkiem po Moskwie" Cel ogólny: - zapoznanie się z historią, zabytkami i współczesnością miasta Moskwa
Cele operacyjne: - uczeń potrafi wybrać odpowiednie strony w Internecie
- wyszukuje odpowiednie informacje, dokonuje ich analiz
- zapamiętuje najważniejsze fakty dotyczące historii, zabytków i czasów współczesnych miasta
- opowiada o wynikach poszukiwań
Metody: - praca z komputerem,
- wypełnianie karty pracy,
- krótkie sprawozdanie z wyników pracy,
- ewaluacja - profil biegunowy
Formy pracy: Środki dydaktyczne: Przebieg lekcji- Czynności organizacyjne.
- Zapoznanie z tematem i spodziewanymi osiągnięciami uczniów.
- Rozdanie uczniom kart pracy i poinstruowanie o sposobie ich wypełniania.
- Zapoznanie się uczniów z pytaniami zawartymi w karcie pracy:
- Moskwa to stolica ...
- Geograficzne położenie miasta
- Nad jaką rzeką leży Moskwa
- Kto założył miasto
- W którym roku
- Co przedstawia herb Moskwy
- Jak nazywa się najstarsza część Moskwy (warownia)
- Jakiego jest kształtu i czym jest otoczona
- Jaki plac znajduje się obok warowni
- Jaki grób znajduje się w Parku Alexandryjskim
- Co warto obejrzeć w najstarszej części miasta
- Jakie poznałeś słynne muzeum (galerię)
- Który z teatrów moskiewskich jest znany na całym świecie
- Podaj liczbę mieszkańców miasta (w przybliżeniu), o czym świadczy ta liczba
- Co możesz powiedzieć o współczesnej Moskwie
- Uczniowie wypełniają karty pracy.
- Nauczyciel sprawdza poprawność merytoryczną i językową.
- Uczniowie prezentują wyniki swojej pracy.
- Podsumowanie pracy.
- Ankieta ewaluacyjna
Karta pracyTemat: "Spacerkiem po Moskwie"Ankieta ewaluacyjna |