KONSPEKT DO ZAJĘĆ Z GIMNASTYKI KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNEJKlasa: I-III Liczba ćwiczących: 10-12 uczniów. Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna. Czas trwania: 45 minut. Temat: Ćwiczenia chwytne stóp Cel: wzmacnianie mięśni krótkich stóp. Przybory i przyrządy: szarfy, kasztany, woreczki, kółko hula-hop, kocyki, drabinka, lustro. PRZEBIEG ZAJĘĆCZĘŚĆ I- Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie tematu zajęć.
- Zabawa "Ogonki". (Dzieci wkładają za gumkę od spodenek szarfę, której 2/3 wystaje na zewnątrz. Na sygnał starają się zdobyć (wyciągnąć innym dzieciom zza spodenek) jak najwięcej szarf. Wygrywa to dziecko, które zdobędzie najwięcej szarf.)
- Zabawa "Spętany konik". (Dziecko chwyta stopami końce szarfy i chodzi po sali starając się jej nie zgubić.)
CZĘŚĆ II A- P.w. siad skrzyżny, RR w skrzydełka. Ruch: krążenia głowy we wszystkich kierunkach.
- P.w. j.w. Ruch: krążenia RR w tył, od małych kół do coraz większych.
- P.w. j.w. Ruch: klaśnięcie dłońmi o podłogę i ponad głową.
- P.w. siad klęczny. Ruch: skłon tułowia w przód - "ukłon japoński". Ćwiczenie połączone z ćwiczeniem oddechowym.
- P.w. leżenie przodem. ruch: unoszenie prostych RR i NN tuż nad podłogę.
- P.w. j.w. Ruch: napinanie i rozluźnianie pośladków.
- P.w. leżenie tyłem. Ruch: wykonanie "rowerka".
- P.w. j.w. głębokie wdechy i wydechy - tor brzuszny.
- P.w. siad skrzyżny. Ruch: masaż stóp dłonią zaciśniętą w pięść.
CZĘŚĆ II BStacje I stacja - P.w. siad skulny. Ruch: zbieranie i wkładanie palcami stóp kasztanów do wewnątrz rozłożonej szarfy. II stacja - P.w. postawa zasadnicza. Ruch: składanie koca w kopertę przy użyciu stóp. Obie NN ćwiczą na zmianę. III stacja - P.w. siad skulny. Ruch: rzuty woreczkami do kółka hula-hop. Ćwiczą obie NN na zmianę. IV stacja - P. w. siad na ławeczce, plecy oparte o ścianę. Ruch: zwijanie kocyka palcami stóp. Pięty stoją cały czas na podłodze. V stacja - P.w. postawa zasadnicza, przodem do drabinki. Ruch: wejście po szczeblach drabinki na samą górę i poprawne zejście. Przed każdą zmianą stacji uczniowie wykonują ćwiczenie oddechowe połączone z wymachami RR.CZĘŚĆ III- P.w. postawa zasadnicza. Ruch: marsz w skorygowanej postawie, połączony z samokontrolą postawy przy lustrze.
- Zabawa uspokajająca: "Co słychać z zewnątrz?" (Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym i nasłuchują odgłosów z zewnątrz, następnie mówią co usłyszały.)
- Zadanie domowe: składanie kocyka w kopertę.
- Ocena ćwiczących, pożegnanie.
|