Działa tylko w IE - sorry!    
     

Ćwiczenia chwytne stóp

mgr Beata Sobieraj


KONSPEKT DO ZAJĘĆ Z GIMNASTYKI KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNEJ

Klasa: I-III

Liczba ćwiczących: 10-12 uczniów.

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna.

Czas trwania: 45 minut.

Temat: Ćwiczenia chwytne stóp

Cel: wzmacnianie mięśni krótkich stóp.

Przybory i przyrządy: szarfy, kasztany, woreczki, kółko hula-hop, kocyki, drabinka, lustro.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

CZĘŚĆ I
  1. Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie tematu zajęć.
  2. Zabawa "Ogonki". (Dzieci wkładają za gumkę od spodenek szarfę, której 2/3 wystaje na zewnątrz. Na sygnał starają się zdobyć (wyciągnąć innym dzieciom zza spodenek) jak najwięcej szarf. Wygrywa to dziecko, które zdobędzie najwięcej szarf.)
  3. Zabawa "Spętany konik". (Dziecko chwyta stopami końce szarfy i chodzi po sali starając się jej nie zgubić.)
CZĘŚĆ II A
  1. P.w. siad skrzyżny, RR w skrzydełka. Ruch: krążenia głowy we wszystkich kierunkach.
  2. P.w. j.w. Ruch: krążenia RR w tył, od małych kół do coraz większych.
  3. P.w. j.w. Ruch: klaśnięcie dłońmi o podłogę i ponad głową.
  4. P.w. siad klęczny. Ruch: skłon tułowia w przód - "ukłon japoński". Ćwiczenie połączone z ćwiczeniem oddechowym.
  5. P.w. leżenie przodem. ruch: unoszenie prostych RR i NN tuż nad podłogę.
  6. P.w. j.w. Ruch: napinanie i rozluźnianie pośladków.
  7. P.w. leżenie tyłem. Ruch: wykonanie "rowerka".
  8. P.w. j.w. głębokie wdechy i wydechy - tor brzuszny.
  9. P.w. siad skrzyżny. Ruch: masaż stóp dłonią zaciśniętą w pięść.
CZĘŚĆ II B
Stacje
I stacja - P.w. siad skulny. Ruch: zbieranie i wkładanie palcami stóp kasztanów do wewnątrz rozłożonej szarfy.
II stacja - P.w. postawa zasadnicza. Ruch: składanie koca w kopertę przy użyciu stóp. Obie NN ćwiczą na zmianę.
III stacja - P.w. siad skulny. Ruch: rzuty woreczkami do kółka hula-hop. Ćwiczą obie NN na zmianę.
IV stacja - P. w. siad na ławeczce, plecy oparte o ścianę. Ruch: zwijanie kocyka palcami stóp. Pięty stoją cały czas na podłodze.
V stacja - P.w. postawa zasadnicza, przodem do drabinki. Ruch: wejście po szczeblach drabinki na samą górę i poprawne zejście.
Przed każdą zmianą stacji uczniowie wykonują ćwiczenie oddechowe połączone z wymachami RR.
CZĘŚĆ III
  1. P.w. postawa zasadnicza. Ruch: marsz w skorygowanej postawie, połączony z samokontrolą postawy przy lustrze.
  2. Zabawa uspokajająca: "Co słychać z zewnątrz?" (Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym i nasłuchują odgłosów z zewnątrz, następnie mówią co usłyszały.)
  3. Zadanie domowe: składanie kocyka w kopertę.
  4. Ocena ćwiczących, pożegnanie.