Zajęcia warsztatowe dla nauczycieli SP w Krynicy, przeprowadziłam 17 kwietnia 2004r. Celem zajęć było założenie poczty elektronicznej i zaznajomienie ze sposobem jej użytkowania. Nauczyciele znali już podstawy obsługi komputera nie mieli natomiast do czynienia pocztą elektroniczną. Zajęcia przebiegały w miłej atmosferze. Sposób prowadzenia zajęć wywołał aktywność uczestników. Poszerzyli oni posiadaną wiedzę i zdobyli nowe praktyczne umiejętności przydatne w pracy nauczyciela. | Zajęcia warsztatowe dla nauczycieli Szkoły Podstawowej w KrynicyCel ogólny: sprawne posługiwanie się pocztą elektroniczną. Cele szczegółowe Nauczyciel po zajęciach:- wyjaśnia pojęcie poczta elektroniczna;
- rozumie informacje zawarte w adresie e-mail;
- wypełnia formularz poczty elektronicznej;
- potrafi przesłać załącznik (plik).
Środki dydaktyczne: komputery, dyskietki z plikiem Word. Metoda prowadzenia: wykład, pokaz, zajęcia praktyczne. Przebieg zajęćI.Część teoretycznaWykład - Wyjaśnienie pojęcia - poczta elektroniczna.
- Omówienie wyglądu i budowy adresu e-mail.
II. Część praktycznaDemonstracja. Praca pod kierunkiem prowadzącego zajęcia. - Założenie każdemu nauczycielowi konta
- Logowanie
- Sposób przesyłania e-maila od jednego użytkownika do drugiego.
- Wyjaśniam pojęcie serwera kont.
- Sposób przygotowania e-maila.
- Wysyłanie e-maila.
- Odbieranie e-maila.
- Sposób odpowiadania na list.
Praca indywidualna. Ćwiczenia praktyczne. - Ćwiczenia w przesyłaniu listów
- Sposób dołączania plików do e-maila. Ćwiczenia:
- Wybieramy przygotowany plik jpg
- Uruchamiamy program do wysyłania poczty
- Adresujemy list
- Wpisujemy temat - rysunek
- Wstawiamy plik załącznika (rysunek)
- Wysyłamy do nauczyciela siedzącego przy komputerze obok nas
- Wysyłamy krótką notatkę na temat poczty elektronicznej
- Wybieramy przygotowany plik Word i postępujemy dalej tak samo jak przy wysyłaniu zdjęcia
III. Ewaluacja:Proszę zakreślić wybraną odpowiedź |