Działa tylko w IE - sorry!    
     

Wykorzystanie komputera na zajęciach zintegrowanych

mgr inż. Elżbieta Kubecka


Scenariusze do zajęć zintegrowanych dla kl. I szkoły podstawowej
z wykorzystaniem komputera

Blok tematyczny: Zawody znane i nieznane

Temat: Zawody naszych rodziców. Spotkanie z pielęgniarką

Cele operacyjne:

  1. Uczeń zna:
    • tabliczkę mnożenia w zakresie 15,
    • zasadę pisowni wyrazów z końcówką -arz,
    • wartości rytmiczne.
  2. Uczeń potrafi:
    • posługiwać się myszką i obsługiwać komputer,
    • znaleźć różnicę między obrazkami,
    • zapisać prawidłowo nazwy zawodów z końcówką -arz,
    • konstruować poprawnie zdania,
    • zapisać działania mnożenia do obrazka,
    • wyklaskiwać wartości rytmiczne.
  3. Uczeń rozumie:
    • znaczenie pracy w życiu człowieka.

Metody:

  • słowna-pogadanka, rozmowa kierowana,
  • oglądowa,
  • działań praktycznych - praca z komputerem, książką.

Formy:

  • zbiorowa jednolita,
  • indywidualna jednolita,
  • indywidualna zróżnicowana.

Środki dydaktyczne:

  • środki potrzebne w pracy pielęgniarki,
  • zdjęcia z miejsc pracy pielęgniarki,
  • ilustracje przedstawiające różne zawody,
  • tekst piosenki "Zawody",
  • karty pracy matematyczne,
  • zeszyty,
  • program komputerowy: Multimedialny Świat Juliana Tuwima".

 

Blok tematyczny: Poznajemy figury geometryczne

Temat: Nauka rysowania koła, trójkąta i linii prostej z wykorzystaniem programu Paint

Cele ogólne:

  • ukazanie możliwości tworzenia rysunków z wykorzystaniem programu Paint,
  • nauka rysowania linii prostych, kół i trójkątów.

Cele operacyjne:

  1. Uczeń zna:
    • sposób rysowania figur geometrycznych w programie graficznym Paint,
    • rolę klawisza Shift podczas rysowania koła i kwadratu i linii prostej.
  2. Uczeń potrafi:
    • narysować linię prostą, koło i trójkąt korzystając z programu Paint,
    • wykorzystać paletę kolorów do rysowania krawędzi figur,
    • wykorzystać paletę kolorów do wypełniania kolorami figury geometryczne.

Metody:

  • pogadanka,
  • pokaz,
  • działanie praktyczne.

Formy:

  • grupowa jednolita,
  • indywidualna jednolita.

Pomoce:

  • komputery