Scenariusze do zajęć zintegrowanych dla kl. I szkoły podstawowej z wykorzystaniem komputeraBlok tematyczny: Zawody znane i nieznane Temat: Zawody naszych rodziców. Spotkanie z pielęgniarką Cele operacyjne: - Uczeń zna:
- tabliczkę mnożenia w zakresie 15,
- zasadę pisowni wyrazów z końcówką -arz,
- wartości rytmiczne.
- Uczeń potrafi:
- posługiwać się myszką i obsługiwać komputer,
- znaleźć różnicę między obrazkami,
- zapisać prawidłowo nazwy zawodów z końcówką -arz,
- konstruować poprawnie zdania,
- zapisać działania mnożenia do obrazka,
- wyklaskiwać wartości rytmiczne.
- Uczeń rozumie:
- znaczenie pracy w życiu człowieka.
Metody: - słowna-pogadanka, rozmowa kierowana,
- oglądowa,
- działań praktycznych - praca z komputerem, książką.
Formy: - zbiorowa jednolita,
- indywidualna jednolita,
- indywidualna zróżnicowana.
Środki dydaktyczne: - środki potrzebne w pracy pielęgniarki,
- zdjęcia z miejsc pracy pielęgniarki,
- ilustracje przedstawiające różne zawody,
- tekst piosenki "Zawody",
- karty pracy matematyczne,
- zeszyty,
- program komputerowy: Multimedialny Świat Juliana Tuwima".
Blok tematyczny: Poznajemy figury geometryczne Temat: Nauka rysowania koła, trójkąta i linii prostej z wykorzystaniem programu Paint Cele ogólne: - ukazanie możliwości tworzenia rysunków z wykorzystaniem programu Paint,
- nauka rysowania linii prostych, kół i trójkątów.
Cele operacyjne: - Uczeń zna:
- sposób rysowania figur geometrycznych w programie graficznym Paint,
- rolę klawisza Shift podczas rysowania koła i kwadratu i linii prostej.
- Uczeń potrafi:
- narysować linię prostą, koło i trójkąt korzystając z programu Paint,
- wykorzystać paletę kolorów do rysowania krawędzi figur,
- wykorzystać paletę kolorów do wypełniania kolorami figury geometryczne.
Metody: - pogadanka,
- pokaz,
- działanie praktyczne.
Formy: - grupowa jednolita,
- indywidualna jednolita.
Pomoce: |