Działa tylko w IE - sorry!    
     

Ćwiczenia mięśni brzucha

mgr Beata Sobieraj


KONSPEKT DO ZAJĘĆ Z GIMNASTYKI KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNEJ

Klasa: I-III

Liczba ćwiczących: 10-12 uczniów.

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna.

Czas trwania: 45 minut.

Temat: Ćwiczenia mięśni brzucha

Cel: wzmacnianie mięśni brzucha.

Przybory i przyrządy: drabinka, ławeczka, woreczki.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

CZĘŚĆ I
  1. Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie tematu zajęć.
  2. Zabawa orientacyjno - porządkowa "Pająk i muchy". (Dzieci "muchy" biegają po sali. Pająk siedzi z boku. Na sygnał "pająk idzie" dzieci przyjmują niską pozycję Klappa. Pająk łapie te muchy, które źle przyjęły pozycję.)
  3. Marsz po kole w skorygowanej postawie ciała.
CZĘŚĆ II A
  1. P.w. siad skrzyżny. Ruch: dotykanie uchem do ramiona.
  2. P.w. j.w. Ruch: wymachy RR w tył.
  3. P.w. j.w. Ruch: skłon tułowia w przód, RR ułożone przez cały czas w "skrzydełka".
  4. P.w. klęk podparty. Ruch: uginanie i prostowanie RR w łokciach, dotknięcie czołem do podłogi.
  5. P.w. j.w. Ruch: wykonanie klęku równoważnego.
  6. P.w. leżenie przodem, RR ułożone w "skrzydełka". Ruch: uniesienie NN tuż nad podłogę i wykonanie pionowych nożyc.
  7. P.w. j.w. Ruch: krążenia RR, jak przy pływaniu "żabką".
  8. P.w. leżenie tyłem. Ruch: unoszenie bioder w górę i powrót do p.w.
  9. P.w. j.w. Ruch: unoszenie prostych NN w górę i powrót do p.w.
  10. P.w. j.w. Oddechy torem brzusznym z manualną samokontrolą.
  11. P.w. siad płaski. Ruch: marsz na pośladkach w przód i w tył.
CZĘŚĆ II B
Stacje

I stacja - P.w. leżenie tyłem przy drabince, RR z szerokim chwytem za pierwszy szczebel. Ruch: unoszenie prostych NN poza pion (dotknięcie do drabinki) i powrót do p.w.
II stacja - P.w. leżenie przodem na ławeczce. Ruch: podciąganie się po ławeczce.
III stacja - P.w. siad skulny. Ruch: naprzemienne prostowanie NN w górę, palcami stóp trzymając woreczek.
IV stacja - P.w. postawa zasadnicza. Ruch: przejście po listwie ławeczki z woreczkiem na głowie.
Zmiana stacji następuje na sygnał prowadzącego. Uczniowie przechodzą w postawie skorygowanej wykonując ćwiczenie oddechowe. RR w górę - wdech, RR na dół - wydech.
CZĘŚĆ III
  1. P.w. postawa zasadnicza. Ruch: marsz na palcach z wysokim unoszeniem kolan.
  2. Zabawa uspokajająca ze śpiewem "Stary niedźwiedź mocno śpi"
  3. Zadanie domowe. P.w. siad skulny. Ruch: naprzemienne prostowanie NN w górę. (Woreczek można zastąpić skarpetami.)
  4. Ocena dzieci, pożegnanie.