Działa tylko w IE - sorry!    
     

Lekcja z edukacji multimedialnej

mgr Andrzej Lipski


Scenariusz lekcji koleżeńskiej

Termin: 21.10.2002 r. - godz. 8.55 - 9.40 - sala nr 23

Grupa z klasy IIIA /klasa europejska/

Temat: Logo studia filmowego - prezentacja, omówienie i ocena projektów

Cel lekcji: podsumowanie pracy ostatnich kilku lekcji /wykonywanie projektów graficznych w programie Microsoft Word - edytor graficzny/, wydruk projektów, prezentacja w sali nr 23 w postaci małej wystawki, omówienie i ocena projektów; na koniec krótka dyskusja w grupie. Przypomnienie: logo jako krótki komunikat wyrażony poprzez syntetyczny obraz, skrót myślowy, o dużej kondensacji treści i wyrafinowanej formie estetycznej; przedstawienie nowego zadania.

Pomoce: komputery z oprogramowaniem Microsoft Word, drukarka atramentowa, papier, artykuły papiernicze; przykłady różnych profesjonalnych rozwiązań graficznych jako "logo".

Prowadzący lekcję: mgr Andrzej Lipski

UKŁAD LEKCJI

  1. WSTĘP
    1. Formalności - lista obecności - wprowadzenie do tematu i przedstawienie głównego celu lekcji.
    2. Organizacja pracy w grupie, przydział zadań, podział na zespoły i objaśnienie przydzielonych zadań poszczególnym zespołom.

     
  2. WYKONYWANIE ZADAŃ
    1. ZESPÓŁ I.: praca przy komputerach i drukarce - przygotowanie projektów do wydruku, wydruki próbne i poprawienie jakości projektów, drukowanie ostateczne.
    2. ZESPÓŁ II.: przygotowanie małej wystawki w sali - prezentacja wszystkich wydrukowanych projektów.

     
  3. OMÓWIENIE ZAPREZENTOWANYCH PROJEKTÓW
    1. Młodzież przedstawiła swój punkt widzenia co do jakości wykonanych projektów graficznych, wyróżniła projekty najlepsze pod kątem stopnia skomplikowania technicznego danego projektu, zastosowania technik graficznych /zaawansowanych/ oraz pod kątem pomysłowości danego rozwiązania i jego strony estetycznej.
    2. Przedstawiłem swój punkt widzenia na temat zaprezentowanych projektów, skonfrontowałem wcześniej przyjęte założenia do tych projektów z ich konkretną realizacją, na podstawie przedstawionych prac określiłem cele przyszłych realizacji w zakresie grafiki komputerowej.
    3. Krótka dyskusja stanowiąca podsumowanie zadania, wymiana zdań i opinii na temat funkcji i zastosowań "logo" we współczesnej komunikacji międzyludzkiej, przedstawienie innych, profesjonalnych rozwiązań i projektów graficznych jako "logo".

     
  4. OCENA PROJEKTÓW I PRZEDSTAWIENIE NOWEGO ZADANIA
    1. Wystawienie ocen z krótkim komentarzem i uzasadnieniem do wystawionej oceny.
    2. Krótkie omówienie nowego zadania: projekt osobistej wizytówki ze swoim charakterystycznym, graficznym logo, w którym zawiera się jakiś rys osobowości.

PODSUMOWANIE - Zadanie, jakie otrzymali uczniowie, zostało wykonane dobrze lub bardzo dobrze. Wymagało ono skupienia swej uwagi nie tylko na stronie technicznej, "komputerowej", na dobrym opanowaniu programu komputerowego, ale również na stronie konceptualnej i estetycznej tego zagadnienia. To zadanie było wstępem do nieco trudniejszego, do wykonania własnej wizytówki ze swoim osobistym logo. Korzyścią płynącą z tego zadania będzie i to, że ostatecznym efektem będzie coś praktycznego i przydatnego tzn. wizytówka. Uczniowie mają zastanowić się nad koncepcją takiej wizytówki, wykonać na papierze szkic lub wstępny projekt. Projektowanie graficzne, wokół którego stawiamy sobie przeróżne zadania, przygotowuje uczniów do jeszcze trudniejszych wyzwań jak np. zaprojektowanie własnej strony internetowej. Jestem przekonany, że tego typu wprawki dobrze przygotują moich uczniów do tych trudniejszych zadań i zachęcą do jeszcze dogłębniejszego poznania również innych programów graficznych, jak np. Adobe Photoshop.

Przykłady LOGO

         
     
           
Strona główna Opinie W sieci Downloads Publikacje O stronie