Plan rozwoju zawodowego 3


Skarżysko-Kamienna, wrzesień 2000r.

Przedkładam do realizacji plan rozwoju zawodowego, który będę realizowała w trakcie stażu.

Plan obejmuje cztery podstawowe sfery działalności nauczyciela tzn.

  • sferę organizacyjną,
  • sferę osobistą,
  • sferę dydaktyczną,
  • sferę opiekuńczo-wychowawczą.

Główne cele, jakie sobie stawiam do zrealizowania podczas stażu to:

  1. Opracowywanie i wdrażanie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższenia jakości pracy szkoły;
  2. Wykorzystanie i doskonalenie umiejętności w zakresie stosowania technologii komputerowej i informacyjnej;
  3. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych; dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz ich promocja; przygotowywanie publikacji promujących nowatorskie metody i formy pracy;
  4. Przygotowywanie i wdrażanie autorskich programów dotyczących działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych;
  5. Aktywna i systematyczna współpraca z organizacjami i strukturami działającymi na rzecz oświaty i wychowania;
  6. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych, doskonalenia warsztatu i metod pracy.

Szczegółowy wykaz zadań jakie zamierzam podjąć i realizować w okresie stażu przedstawiam poniżej.

Nie podaję konkretnych terminów realizacji zadań uważając, że praca nauczyciela nie może mieć charakteru akcyjnego, większość zadań ma charakter pracy ciągłej. Do końca stażu zamierzam podsumować efekty swoich zamierzeń i zgromadzić dokumentację potwierdzającą ich realizację.


L.p.

Cele

Zadania
Uwagi
dotyczące
realizacji
1.
Opracowywanie i wdrażanie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższenia jakości pracy szkoły.- Opracowanie szczegółowego planu nauczania matematyki (uwzględniającego kategorie celów i poziomy wymagań przewidziane podstawą programową i wymaganiami maturalnymi) dostosowanego do przydziału godzin i organizacji nauczania przyjętych w I LO.
- Opracowanie zestawów sprawdzianów testowych dla
klas I-IV uwzględniających kategorie celów i poziomy wymagań przewidziane syllabusem - dla poziomu podstawowego.
- Opracowanie planu nauczania matematyki dla
klasy IV - w ramach poziomu rozszerzonego.
- Opracowanie szczegółowych kryteriów i wymagań na poszczególne oceny z matematyki - dla poziomu podstawowego.
- W ramach nieformalnego wyrównywania szans edukacyjnych młodzieży z obszarów wiejskich - zorganizowanie i prowadzenie społecznie zajęć wyrównawczych dla klas pierwszych.
- Społeczne prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów klas maturalnych.
 
2.
Wykorzystanie i doskonalenie umiejętności w zakresie stosowania technologii komputerowej i informacyjnej.- Wykorzystanie komputera jako narzędzia pracy.
- Wykorzystanie programów edukacyjnych.
- Wykorzystanie encyklopedii multimedialnych jako źródła informacji.
- Zastosowanie internetu jako środka dydaktycznego - źródła informacji i wiadomości.
 
3.
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz ich promocja. Publikacje.- Przygotowywanie publikacji i referatów propagujących nowatorskie metody i formy pracy.
- Dyskusja, wymiana doświadczeń, opinii i spostrzeżeń w ramach pracy zespołu nauczycieli matematyki.
- Aktywna praca w ramach wewnętrznego doskonalenia nauczycieli.
- Współpraca z pedagogiem szkolnym.
- Aktywne uczestniczenie w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
 
4.
Przygotowywanie i wdrażanie autorskich programów dotyczących działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych.- Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu wychowawczego dla klas I-IV.
- Realizacja elementów programów profilaktyki uzależnień, pedagogizacja rodziców, zajęcia warsztatowe z młodzieżą.
- Propagowanie postaw i zachowań asertywnych - prowadzenie zajęć warsztatowych z młodzieżą.
- Realizacja zadań służących integracji i rozwojowi grupy - klasy.
 
5.
Aktywna i systematyczna współpraca z organizacjami i strukturami działającymi na rzecz oświaty i wychowania.- Systematyczna współpraca ze Świętokrzyskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
- Aktywne współdziałanie z poradnią psychologiczno-pedagogiczną.
- Aktywna i systematyczna współpraca z organizacjami związkowymi.
 
6.
Podnoszenie kwalifikacji zawodowych, doskonalenie warsztatu i metod pracy.- Lektura własna, jej krytyczna analiza i zastosowanie.
- Aktywne współuczestnictwo w pracach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.
- Aktywna praca w ramach działalności zespołu nauczycieli matematyki.
- Udział w warsztatach, konferencjach metodycznych i szkoleniach zawodowych dla nauczycieli matematyki i wychowawców.
- Udział w zorganizowanych formach doskonalenia zawodowego dla nauczycieli matematyki i wychowawców.
 


         
     
           
Strona główna Opinie W sieci Downloads Publikacje O stronie