Kryteria oceniania


Klasa I

Ocena Celująca

Ocenę celującą otrzymuje uczeń który posiada wiadomości wykraczające poza program nauczania, swobodnie i samodzielnie rozwija swoje uzdolnienia. Osiąga sukcesy w olimpiadach informatycznych.

I ZAKRES I PRZEDMIOT INFORMATYKI

Ocenę Bardzo dobrą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • zaprezentować i omówić elementy sprzętu komputerowego podając ich parametry i przeznaczenie
  • omówić rodzaje oprogramowania, ich zastosowanie i podać przykładowe nazwy programów
  • odczytać parametry komputera
  • omówić podstawowe zasady bezpiecznego użytkowania komputera i umieć przeciwdziałać ewentualnym niebezpieczeństwom
  • znać definicję pojęć omawianych na lekcji

Ocenę Dobrą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • zaprezentować i omówić elementy sprzętu komputerowego podając przeznaczenie
  • omówić rodzaje oprogramowania, ich zastosowanie i podać przykładowe nazwy programów
  • omówić podstawowe zasady bezpiecznego użytkowania komputera
  • znać pojęcia omawianych na lekcji

Ocenę Dostateczną otrzymuje uczeń który potrafi:

  • wymienić elementy sprzętu komputerowego i podać przeznaczenie wybranych elementów
  • wymienić rodzaje oprogramowania i podać przykładowe nazwy programów
  • omówić podstawowe zasady bezpiecznego użytkowania komputera
  • wymienić wybrane pojęcia omawiane na lekcji

Ocenę Dopuszczającą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • wymienić elementy sprzętu komputerowego
  • wymienić rodzaje oprogramowania lub podać przykładowe nazwy programów
  • podać definicję informatyki
  • umieć włączyć swój komputer

II PODSTAWY SYSTEMU OPERACYJNEGO

Ocenę Bardzo dobrą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • wykonać instalacje programu
  • stosować podstawowe zabezpieczenia przed modyfikowaniem i usuwaniem plików
  • omówić przeznaczenie plików ze względu na ich rozszerzenie
  • modyfikować menu start do własnych potrzeb
  • stosować wzorce do wyszukiwania plików
  • odinstalować zbędne programy
  • wkleić obraz i obrobić w edytorze graficznym
  • omówić zasady zabezpieczenia danych przed wirusami
  • dopasować pasek narzędzi do własnych potrzeb

Ocenę Dobrą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • stworzyć zadana strukturę folderów
  • rozróżniać przeznaczenie plików po ich rozszerzeniach
  • korzystać z systemu pomocy
  • kopiować pliki z określonej lokalizacji
  • zmieniać nazwy plików i katalogów
  • zdefiniować własne środowisko pracy
  • uruchomić program z dowolnego napędu
  • tworzyć skrótu do programów
  • stosować dowolne akcesoria windows
  • zainstalować i obsługiwać drukarkę
  • zmieniać parametry w panelu sterowania

Ocenę Dostateczną otrzymuje uczeń który potrafi:

  • wymienić zadania systemu operacyjnego
  • logować się do systemu windows
  • sformatować dyskietki
  • omówić przeznaczenie rodzajów pamięci komputerowej
  • otwierać i zamykać foldery
  • uruchomić program korzystając z klawiatury i myszy
  • stworzyć dowolna strukturę folderów
  • kopiować pliki
  • stworzyć dowolny rysunek w edytorze graficznym

Ocenę Dopuszczającą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • posługiwać się klawiaturą
  • korzystać z myszy
  • korzystać ze stacji dysków

III ARCHIWIZACJA PLIKÓW

Ocenę Bardzo dobrą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • stworzyć archiwum z podziałem na dyskietki
  • stworzyć archiwum samorozpakowujące się

Ocenę Dobrą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • stosować programy archiwizujące

Ocenę Dostateczną otrzymuje uczeń który potrafi:

  • stworzyć proste archiwum
  • dekompresować archiwa

Ocenę Dopuszczającą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • wymienić programy archiwizujące, ich wady i zalety

IV PROFILAKTYKA ANTYWIRUSOWA

Ocenę Bardzo dobrą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • aktualizować programy antywirusowe

Ocenę Dobrą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • stosować programy antywirusowe

Ocenę Dostateczną otrzymuje uczeń który potrafi:

  • wymienić niebezpieczeństwa wynikające z zarażenia komputera wirusem

Ocenę Dopuszczającą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • wymienić sposoby zabezpieczenia przed wirusami komputerowymi

V Edytor tekstów

Ocenę Bardzo dobrą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • zmienić opcje edytora tekstu
  • skanować obrazy
  • skanować teksty
  • obrobić wstawiony obraz
  • modyfikować wykresy
  • tworzyć spisy treści, ilustracji i wykresów
  • zakładać bazę danych do korespondencji seryjnej
  • tworzyć korespondencje seryjna
  • tworzyć makroinstrukcje
  • zapisywać i odczytywać tekst w innym formacie

Ocenę Dobrą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • ułożyć tekst na stronie
  • redagować nagłówki i stopki
  • edytować teksty specjalne
  • edytować teksty ozdobne
  • wstawiać obrazy do tekstu
  • edytować dane do wykresu
  • drukować koperty
  • korzystać z kreatorów i szablonów
  • pracować z kilkoma dokumentami jednocześnie
  • wprowadzać tabele do tekstu
  • wpisywać dane do tabeli

Ocenę Dostateczną otrzymuje uczeń który potrafi:

  • napisać dowolny tekst z zastosowaniem różnego rodzaju kroju czcionki
  • osadzać dowolne obiekty w tekście
  • zabezpieczyć tekst przed zmianami
  • drukować tekst
  • zainstalować dodatkowe kroje czcionek
  • dzielić tekst na akapity
  • przygotować tekst do wydruku
  • korzystać ze schowka
  • zmieniać wygląd wyróżnionego tekstu

Ocenę Dopuszczającą

  • wymienić zadania edytora tekstu
  • napisać dowolny tekst
  • poruszać się po napisanym tekście
  • poprawiać błędnie napisany tekst
  • zachować dokument na dysku
  • odczytać dokument z dysku

Ocena Niedostateczna

Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń który nie opanował podstawowych wiadomości objętych podstawą programową z przedmiotu informatyka w klasie pierwszej.



Klasa II

Ocena Celująca

Ocenę Celującą otrzymuje uczeń który posiada wiadomości wykraczające poza program nauczania, swobodnie i samodzielnie rozwija swoje uzdolnienia. Osiąga sukcesy w olimpiadach informatycznych.

I ARKUSZ KALKULACYJNY

Ocenę Bardzo dobrą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • korzystać z funkcji występujących w arkuszu kalkulacyjnym
  • modyfikować wykresy
  • wprowadzać obiekty do arkusza kalkulacyjnego
  • wstawiać wybrane fragmenty arkusza do dokumentu w edytorze tekstu
  • swobodnie zaprojektować arkusz kalkulacyjny wyliczający polecone wielkości
  • odwoływać się do komórek stosując adresowanie względne i bezwzględne

Ocenę Dobrą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • zaplanować obliczenia
  • kopiować zawartość komórek
  • tworzyć wykresy do danych
  • przygotować arkusz do wydruku i wydrukować go
  • zabezpieczyć dane w komórkach

Ocenę Dostateczną otrzymuje uczeń który potrafi:

  • wprowadzić zmiany w komórkach
  • tworzyć krawędzie wokół komórek

Ocenę Dopuszczającą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • wymienić zadania arkusza kalkulacyjnego
  • wprowadzić dane do arkusza
  • poruszać się po arkuszu
  • zachować arkusz na dysku
  • odczytać arkusz z dysku

II BAZA DANYCH

Ocenę Bardzo dobrą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • stworzyć formularz bazy danych
  • tworzyć zapytania wielotabelowe
  • tworzyć formularze na podstawie zapytań

Ocenę Dobrą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • dodawać i edytować rekordy
  • tworzyć proste zapytania do bazy danych
  • tworzyć formularze

Ocenę Dostateczną otrzymuje uczeń który potrafi:

  • zaprojektować bazę danych
  • modyfikować formularz bazy danych
  • sortować rekordy

Ocenę Dopuszczającą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • wymienić zastosowanie bazy danych
  • omówić korzyści z zastosowania bazy danych
  • stworzyć proste zapytania z pomocą nauczyciela
  • sortować rekordy z zastosowaniem prostych narzędzi sortujących

III ALGORYTMIKA

Ocenę Bardzo dobrą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • zdefiniować sytuacje problemową przez wyodrębnienie danych i celu do osiągnięcia oraz wskazanie dodatkowych warunków, które musi spełniać rozwiązanie
  • tworzyć algorytmy zawierające pętle
  • tworzyć algorytmy realizujące zagadnie statystyczne

Ocenę Dobrą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • tworzyć algorytmy rozwiązujące podane problemy
  • sprawdzić poprawność i skończoność algorytmu

Ocenę Dostateczną otrzymuje uczeń który potrafi:

  • wskazać działania składające się na algorytm
  • tworzyć algorytmy rozwiązujące proste podane problemy
  • zamienić słowny opis algorytmów na jedną z postaci bardziej sformalizowanych np. schemat blokowy, opis w pseudojęzyku programowania
  • omówić i rozróżnić podstawowe elementy budowy algorytmów

Ocenę Dopuszczającą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • definiować podstawowe pojęcia stosowane w algorytmice
  • nazwać metody przedstawiania algorytmów
  • podać przykłady algorytmów z różnych dziedzin
  • wymienić wymagania stawiane algorytmom
  • wykonywać proste algorytmy z pomocą nauczyciela

IV PODSTAWY TWORZENIA STRON WWW

Ocenę Bardzo dobrą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • tworzyć hiperłącza na stronie
  • tworzyć własne animacje na stronie

Ocenę Dobrą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • wstawiać i formatować tekst na stronie
  • wstawiać i formatować tabele na stronie
  • wstawiać dźwięk

Ocenę Dostateczną otrzymuje uczeń który potrafi:

  • wstawiać obiekty graficzne na stronie
  • formatować wstawione obiekty graficzne

Ocenę Dopuszczającą otrzymuje uczeń który potrafi:

  • tworzyć proste pojedyncze strony
  • omówić zasady tworzenia stron
  • wymienić programy do tworzenia stron WWW

Ocena Niedostateczna

Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń który nie opanował podstawowych wiadomości objętych podstawą programową z przedmiotu informatyka w klasie drugiej.


         
     
           
Strona główna Opinie W sieci Downloads Publikacje O stronie