Sprawdzanie postępów w nauce pełni funkcję dyscyplinującą uczniów do systematycznej pracy oraz dokładnego diagnozowania ich pracy. Dobrze prowadzona kontrola bieżąca pozwala w porę zauważyć braki oraz szybkie zorganizowanie pomocy. Jednym ze sposobów kontroli bieżącej mogą być karty samooceny ucznia. Aby oswoić uczniów z tym sposobem sprawdzania wiadomości w pierwszej karcie przy uzyskanej liczbie punktów zastosowałam uśmiechy ( Metoda "Smily" ), w następnych oceny. W każdej karcie określony jest czas odpowiedzi oraz punktacja.
KARTA SAMOOCENY UCZNIA TEMAT: Budowa okna pulpitu Uczeń samodzielnie wypełnia kartę, sumuje ilość uzyskanych punktów i ocenia swoją pracę Za każdą poprawnie podaną nazwę wskazanego elementu -1 punkt. Maksymalnie - 7 punktów. Czas odpowiedzi - 10 min. A.................................................................................................................................................... B.................................................................................................................................................... C.................................................................................................................................................... D.................................................................................................................................................... E.................................................................................................................................................... F.................................................................................................................................................... G................................................................................................................................................... Punktacja: uzyskałeś 5 - 6 punktów 3 - 4 punkty 1 - 2 punkty nie martw się - poćwiczymy !!! Dziękuję za wypełnienie karty, Dorota Szmigiel.
KARTA SAMOOCENY UCZNIA TEMAT: Budowa okna Uczeń samodzielnie wypełnia kartę, sumuje ilość uzyskanych punktów i ocenia swoją pracę Za każdą poprawnie podaną nazwę wskazanego elementu -1 punkt. Maksymalnie - 10 punktów. Czas odpowiedzi - 10 min. A.................................................................................................................................................... B.................................................................................................................................................... C.................................................................................................................................................... D.................................................................................................................................................... E.................................................................................................................................................... F.................................................................................................................................................... G.................................................................................................................................................... H.................................................................................................................................................... I..................................................................................................................................................... J..................................................................................................................................................... K................................................................................................................................................... Punktacja: 9 -10 p - ocena bdb; 7-8p - ocena db; 5-6 p - ocena dst; 3-4p - ocena dop ILOŚĆ UZYSKANYCH PUNKTÓW...................; UZYSKANA OCENA............... Dziękuję za wypełnienie, Dorota Szmigiel.
KARTA SAMOOCENY UCZNIA TEMAT: Budowa okna EKSPLORATOR Uczeń samodzielnie wypełnia kartę, sumuje ilość uzyskanych punktów i ocenia swoją pracę Za każdą poprawnie podaną nazwę wskazanego elementu -1 punkt. Maksymalnie - 9 punktów. Czas odpowiedzi - 10 min. A.................................................................................................................................................... B.................................................................................................................................................... C.................................................................................................................................................... D.................................................................................................................................................... E.................................................................................................................................................... F.................................................................................................................................................... G................................................................................................................................................... H................................................................................................................................................... I.................................................................................................................................................... Punktacja: 9 p - ocena bdb; 7-8p - ocena db; 5-6 p - ocena dst; 3-4p - ocena dop ILOŚĆ UZYSKANYCH PUNKTÓW...................; UZYSKANA OCENA............... Dziękuję za wypełnienie, Dorota Szmigiel.
|